KROSS BULAH CHUAN (ANGEL) by Notei Sailo Mk (Completed)
Posted: December 2nd, 2019, 8:51 pm
“Ka rai a,” ka hmaa ding chu en ṭha ngam lovin ka kûn ngal a.
“Eng maw i sawi? I rai maw?” ka thusawi chuan a ṭhawng hle tih a awm dan aṭangin a hriat theih. A meng kawk a, ka lu han bu nghat a hmuh chuan a sam a tuai chho puat a.
“Damdawi i ei ziah ni lawm ni? Ka fa a ni tih i chiang maw?” ka sa zak mai. Amah lo mi dang kawp ka nei lo tih a hre vek. Min lo ring ngai miah lo tihna em ni?
“Damdawi ei pawh ni ila, a him vek lo tih hretu i ni; Doctor i nih kha, i fa ngei a ni. Nang lo mipa dang kawp ka nei lo tih i hriat vek kha,” intihuaisen luiin a mitah tak chuan ka melh lui kar a.
“Ni lo, a ni thei lo”
“Eng chu maw ni thei lo?”
“Ka fa a ni thei lo ang, titla mai rawh”. Tihtlak maw? Ka hresual em ni? A fa titla turin min duh maw? A va nunrawnthlak ve le(h)!
“Eng… Engmaw i sawi?”ka ti bah nawk a.
“I beng a ngawng a mi?Ka fa ni lo lakah mawhphurhna ka hlen a ṭulna ka hre lo,”a thusawi hi awih har ka ti; Duat taka min kuah ṭhintu kha a ni si a maw? Engtin nge a fa a ni lo a tih theih zawk? Ka rilru a nâin, ka thinlung chu thil hriam taka vih ang maiin a nâ a; Ka kut chuan ka âwm chu ka ṭham a, a nat loh phah chuang der si lo.
“Ka titla thei lo, tihsual a nei hleinem,” ka nâ lutuk chu ka ṭah chhuak ut ut a. Ka insûm hram hramna lamah ka âwm a tawt ṭun bawk. Ka mipa hmangaih, ka rin êm êm, ka engkim ka hlan hian min phatsan leh si maw? Ni lo! A ni thei lo... Ni lul suh se!
“Ka kalsan phawt ang che,” a inher tur chu a banah ka vuan bet nghal a, a ding chawt mai. A ban ka vawnna chu a en vut bawk.
“Ni lo… Min kalsan suh. I tel lovin engtin nge ka awm ang? Kan naute hi engtin nge keimah chauhin ka enkawl theih ang? Min ngaihtuah ve miah lo em ni? I theihngilh ta em ni? Kan pahnih fa a nih hi. Khawngaihin min kalsan suh... Aw… Min kalsan lo ang tiraw?” ka melh chho kar a. Ka rilru na lutuk leh thinrim bawk si chu ka khur der der mai. Ṭah chhuah mai hlauvin ka heh ka pet fan fan bawk.
“Ka sawi tawh kha, ka fa a ni thei lo. I titla nih loh chuan kan inkawp thei tawh lo ang.” A va na vawng vawng êm! I mipa hmangaih, engkim i hlanin a fa ngei pawm duh lovin, titla turin hrilh ta che se la; Engtin nge i awm ang? I â emaw i tih hial tur khawpin i thinlung chu a nâ ve ngei ang.
“Ka thisen ringin a nung asin! Ka titla ngai lo ang. A nu leh pa tihsual a tawrhna chhan tur ka hre lo. A pa berin i pawm duh loh chuan ka chelh lui lo ang che. Kal rawh, min kalsan la; I duh ang chuan nung ang che. Kei leh naute chu i rawn ngaihtuah ve kan ngai lo ang. I tan kan thi tawhah ngai rawh. Ka hring ang a, ṭha takin ka enkawl ang. A lo ṭhanlen hunah pawh a paa inchhalin min rawn chuh buai hauh suh ang che. Min rawn biak pawh tum buai duh suh, i thutlukna siamah hian inchhir suh ang che,” a kut ka vawn chu a paih thla a, min kalsan ta a. A tlan liam chu ka thlir vawng vawng mai.
Engtin nge hetiang mipa hi ka lo rin theih zawk?
Ka bianga mittui luang ngiai ngiai chung chuan in lam pan chuan ka haw hnak hnak a. In thlen erawh ka chak zawk zawk lo kher mai. Ka nuhrawnin min lo ânkhum leh ngei ang a, ka boruak tawnin a zir lo nen; ka hmachhawn chak thlawt lo a ni.
Kawng sira ṭhutna lo awmah chuan ka ṭhu thla a, fîm taka ka ngaihtuahna hman tumin ka mit ka chhing vang vang a. Ts-a’n min kalsan lai chu chiang takin ka mitthlaah a lo lang nghal zut zut a.
Mit ka meng a, rilru hahna hlirin ka khat nghal a. Engtin nge ka tih tak ang? Ka nuhrawnin hre ta se engtin nge min tih ang? Min hnawtchhuak mai ang em? Ka fa tel lo paw'n hnawk min ti a nia, ka fa nen chuan min chenpui thei hauh lo ang.
Ka pum la thep zai chu ka chul a, "Bawihte,eng pawh tâwk ila ka venghim tlat ang che. Nang chauh hi ka neih chhun i ni a, min kalsan ve ngai suh ang che aw," ti sap chungin ka ṭhutna aṭanga tho chhuakin kan in lam bawk chu ka pan leh a.
" LALHRUAITLUANG"
Inchhung ka lut chiah chu ka nuhrawnin thinrim tih hriat takin min ko vîn tûar a, min melh rûn chung chuan choka aṭangin a lo chhuak a.
“Khawiah nge i kal?” Min en reng chung chuan ka hmaah chuan a rawn ding a. Ka chhân mai loh vang chuan lungawi lo tih hriat takin a thaw hak a. Chhân tumna pawh ka nei lem lo. Ngawi rengin ka room lam panin ka kal pel a, a âng zui hlâk hlâk pawh chu ka ngaihven peih lo.
Khumah chuan bawk nghal thlawpin ka ṭap khur dâr dâr a, ka âwm zawn nâ lutuk vang chuan ka thaw ṭha hlei thei lo. Ka âwm chu ka chum a, a zia phah deuh chuang si lo. Ts-a thusawi kha ka bengah a ri nawn tluk tluk a, min chen dâk hnua min kalsan hi ka la ring phal lo fo...
Khum aṭang chuan ka tho a, bathroom-a ka hmai phih zo ka chhuak chu khumah bawk chuan ka thu thla a; Ka hma hun ka ngaihtuah a, a thim mûp mai bawk si. Chhum chhah pui, vai kian hlei theih loh khawpa chhah rawn zing lûk ang maiin, ka hma hunah chuan eng de vê vê takngial pawh ka hmu si lo.
Ni e, ka chhungte ka hrilh chuan hmalam hun êng tak ka nei dâwn lo tih ka chiang êm êm. Ka rai thu an hriat rualin min hnawtchhuak nghal dâwn tih lah ka hming ka chian tluk zetin ka chiang bawk si. Zep reng theih lah ni dawn si lo.
Chhungkaw pangngai tak neih ka châk thar phah em em bawk. Ka chenpuite hi ‘ka chhungkua-ah' ka ngai lem lo. Ni e, a sualthlak in ti mai thei; Mahse ka nuhrawn leh a fate pahnih hi ‘ka chhungte’ tiin ka sawi ngai lo. Anni paw’n chhungkaw mi angin min ngai hek lo. Pawi tihna ka nei lo a, ka vui hran lo bawk. Ka chunga ṭhatna, hmangaihna lantir ngai lo a, min deusawhtu te hi ‘ka chhungkuaah' ka ngai thei tlat lo a ni.
Ka nuhrawn hian fa hmasa pahnih neiin mipa leh hmeichhia an ni a. Kei ai chuan an upa hret. Babie-i zawk hi phaiah awmin, ani hi chu a nu ang lo takin a rilru te hi a ṭha zêk a. A u Ruata erawh, a nu siar a nu siar a ni hlauh thung. Ka chungah sual êm êm hran lo mah se, khawvel mi tak a ni a; Zu leh nula lamah a tlan nasa hle thung. Harh fim lai a nei meuh lo ti ila ka sawi sual tam lo hle ang.
Awmpui, chhiahhlawh ang lekin min ngai a, engkim ka kutah an dah ṭhin. Hrehawm ti hle mah ila ka pa ‘In’ a ni a, hei lo ‘In’ dang ka neih miau loh avangin ka chhuahsan thei bîk si lo. Anni nufa lakah hian chân ka tum awzawng lo.
Ka nuin min boralsan hnuin ka pain nupui dang a nei a, ka pa damlai kha chuan harsatna em em a awm lem lo. Mahse ka pa’n min boralsan hnuah erawh a ze tak lo chhuakin, min sawiselna tur a zawng reng ṭhin.
Ka pa kha officer a ni a, harsa lutukin kan awm ngai lo. A thih hnuah erawh a pension ka nuhrawnin a chang a, thil thar chu sawi loh; cheng khat pawh ka hmu ngai lo. Chhiahhlawh ang maiin inah min chhawr a; ka hahin ka chau thei em em a, ka taksa paw'n a tawrh phah hle nghe nghe. Unau pianpui ka nei lo a, ka nuhrawn fa hmasa te phaia awm tih loh chu ka pa nen fa an nei lo.
Kan chhungte an lo kal chuan min hmangaih ber âwm ziazângin a awm a. A kâ pawh zen ila min seh lo ang tih tur khawpin a nunnem thei ang berin a awm ṭhin; An haw hnuah erawh Kâwlkei Sa-hrâng ang hlauh a ni thung.
“Nu, pa! La dam ula ka va’n ti em! Keimah chauhin min hnutchhiah a, min han en teh u; He khawvela ka mal bîkzia hi! Min lo hmu em? Ti nge mal ngawih ngawih tura min kalsan?” Ka pum chu ka dawm vang vang a, “Tu in nei ve tawh dawn asin. Keimah mai chuan ka enkawl thiam dawn lo, in puihna ka mamawh asin. Ka ngaiin ka mamawh takzet che u...” Ka nu leh pa ka ngai thar takzet.
Chau tak chung chuan room ațanga chhuakin chokâ lam chu ka pan a, ka nuhrawn chuan min melh no lo khawp mai. Ka awm tâk avang chuan choka chu a chhuahsan ve nghal a. Rawng chu ka bawl chhunzawm a, ka zawh hnuah ka room-ah bawk chuan lut lehin ka mu a; Ka chau ngawih ngawih. Engmah ngaihtuah loh hrâm ka tum a, ka hlawhchham chiang kher mai. Rilru natnain min tuam leh nghal mûp mûp mai.
Chaw eikham chuan thleng ka seng fel leh vek a. Nau pai indim ngaih lai mah ni se, inchhung chet engkim chu ka tih vek tho a ngai si a. Chau tak chungin ka ti ve zel a. Rai no indim tih chu khawilam a ni ringawt, indim tur paw'n ka dinhmunin a zir si lo.
Ka chenpuite ka nau pai thu hrilh tumna ka nei lem lo a, an hriat hunah hre ve tawp mai rawh se. Vanneihthlak takin rai no ka haw lo hlauh a.Zingkar luak chhuak ka neih bak insawiselna dang ka nei lem lo nen; an tan chuan hriat ngaihna awm vak lo bawk a, a theih chhung chu zêp ka tum hrâm hrâm a ni. Zêp theih loh chin erawh ala awm ngei ang. Ka pum a lo puar lian anga, an la hre tho tho ang. Chutih huna ka dinhmun tur erawh ka ngaihtuah ngam lo. Chumi hma erawh a theih chhung zêp ka tum tlat thung.
Ka account-a pawisa chu la chhuakin, incheck-up turin damdawi in lam chu ka pan a.
Ka pa khan a dam laiin ka account-ah pawisa a lo dah nual mai a. A damlai khan mamawh em em ka neih vak loh avang khan ka la chhuak khat hlê a, a awmloh hnuah erawh ka la chhuak ve ta zeuh zeuh. Ka mamawh ngawih ngawih bak ka lei ngai lo.Sum țha hnem ve tak ni mah se, hma lam hun a hriat miau loh avangin ka ren thei hle. Naute mamawh neuh neuh lei ala ngai anga, ka inenkawlna tur nen; sum hmanna ala tam dawn chauh avanga private clinic pan lova Civil damdawiin Opd pan ka ni rêng bawk a.
Damdawi inah chuan ka hming an lam hun nghakin ka țhu ve rân a. Khaw lum kara mi zi hût hût nen; ka ning hluah hluah. Ṭhenkhat an pasal te'n an rawn kalpui a, duat taka an nupuite an han ngaihsak vel han hmuh chuan rilru a na tharin hmuh hrehawm ka ti lek lek. Chutih rual erawh chuan, ka awt ru ngawih ngawih lawi si.
An pasalte nen hlim tak leh nghakhlel takin an fa lo piang tur an hmuak bîk si a. Ka naute erawh a lo pian chhuah hma hauhin a pa ngei chuan duh lovin a hnawl si a. A lo piang chhuak anga, ‘pa’ ti-a koh tur a nei ve dawn si lo. Ka ngaihtuah zawng ringawt pawhin ka na vawng vawng chu a ni si a.
Ka hming an lam chuan ka țhutna ațanga tho vatin room chhungah chuan ka lut nghal a. Uluk fê-a min en zawh hnu chuan damdawi lei tur a ziak nghal a, indim tur leh rit chawi lo tur te, ei tur țha ei tur te’n min chah uar hle bawk. Check-up leh hun a sawi zawh hnu chuan room chu ka chhuahsan nghal a.
Damdawi ka lei zawh hnu chuan ala hma tho avangin ka Ni-te tlawh turin an in lam ka pan a. Muang changin ka kal chhêt chhêt a, ka rai vang nge, ka hah hmain ka chau hma em em a; Thil ka ei țha lo bawk nen ka cherin ka dawldang em em bawk.
Ka Ni-te in ka thlen chuan amah chauhin a lo awm a, a hmel ka hmu chu ka țap chhuak hawk mai. Hmangaih taka min kuah țhintu hmel han hmuh meuh chuan insum a har kher mai.
“Bawihi, engtizia nge? Harsatna i tawk em ni?” min kuah vawng vawng pah chuan a ti dam diai a. Mi zaidam tih takah a bula awm hi a hahdamthlak țhin a nia.
“Ni…ka insut hlawp hlawp a…”
“Eng nge sawi la? I cherin i dawldang bawk si a, i damlo em ni?” min kuahna tihthawl pah chuan min thlek kual a.
“Ni, engtin nge ka tih ang?” duh ang pawn ka țawng țha hlei thei lo.
“Ṭhu phawt ila,”tih leh sofa-ah chuan min ṭhutpui nghal a.
“Ih…eng lo a nia.. Ni, nau ka pai a,” hreh tak chung chuan ka sawi chhuak ta nge nge. A meng kawk dânah ka thusawi chuan a ṭhawng hle tih a hriat.
“Aw… a va pawi ve.. Bawihi.. tu nge a pa?”
“Ts-a kha, i hria ti raw?”a lu chu a bu nghat a.
“Ts-a chuan a hre tawh em?” a ti leh sup a, ka lu bu pah chuan..,.
“Ani chuan a fa a nih a ring lo a, titla turin min ti a,” ka sawi zawh rual .chuan ka Nî hmel chu thinrim hmelin a khat a. “Ni… a ni lo mipa dang an awm lo asin. A pain duh lo mah se, kei chuan ka duh asin. Ka ti tla thei lo, tihsual a nei ve hleinem; Kan tihsual rah ka tawrhtir ngawt thei lo. Ka thutlukna siam hi a dik ti raw?” ka Ni chu ka en rân a. Min khawngaihna leh lainatna chu a mitah chuan ka hmu thei.
“Thutlukna dik tak i siam a ni. Ka chhuang lutuk che. I nuin a hre tawh em? Lu ka thing nâ nâ a hmuh chuan a thaw hawk a, “Engtik nge hrilh i tum?”
“Ka hre lo, an hriat hun hunah hre ve tawp rawh se,” ka ti sap a.
“I thinrim lo mi?” ka’n ti leh hnuhnawh a
“Rilru chu na viau mah se, a nih tur ang a ni vek tawh a. Thinrimin awmzia a nei hleinem. I lakah phei chuan ka thinrim thei lo tih i hriat kha.” a tih chuan ka kuah vawng vawng mai. Ka Ni hi chuan ka tet lai aṭang tawhin thinrimin min hau ngai lo reng a ni.
Fapa pahnih a nei a, fanu a neih loh vang hian min duat a, ka nu awm loh aṭang phei chuan min duatin min ngaihsak leh zual a. Ka nuhrawn hin ngainat loh vang hian a lo kal khat ṭhin hle a. Phone erawh chuan kan inbe deuh reng thung. An ina awm tur paw’n min sawm nasa; Mahse, ka pate nena hlim taka kan chen hona in hi an kutah ka hlan phal bîk loh avangin hrehawm tuar chunga la awm ve fân fân mai chauh ka ni.
Ka Ni chuan sawn mante pawh dil a sawi nâin ka ûksak pui lem lo. A fa duh lo na na na chuan, pa nih a phu bîk lo ka ti ve tlat a. A pasal, pa Rina bula a lo thlen phawt tur thu a sawi a, ṭul leh ṭha an tih anga hma la turin ka haw san ta a. Upa zawk an ni a, thil kal hmang pawh an hre zawk a, an kut a dah kha a finthlak ber. In lama ka chenpuite thurawn lâk emaw an kuta dah ka tum kher lo. Anni an lo inrawlh buai ve a ngaihna ka hre lo.
In ka thleng a, rawng ka bawl sawk sawk a. Ka bawl zawh chuan inbual faiin khumah ka mu a. Ka naute hi a pain duh lo mah se, kei chuan thisen hlawm mai la ni mah se, ka hmangaih ngawih ngawih si a. Ka dul chu ka chûl ka chûl a, chakna thar ka neih phahin ka inhre tlat nia.
Kan phone a rawn rîk chuan ka phu nghek. Zan 10 a peih chiah. Eng nge maw ka lo ngaihtuah leh vung vung tâk ni?
"Hello," phone chu ka pick nghal vat a,
"LALHRUAITLUANG,” ka phu chiang lutuk, ka mut chhuak pawh a reh vek thei nia. A thinrim hle tih a aw aṭangin ka hre mai.
“Sawi la..”
“Eng vang a sawn man rawn diltir nge i nih? Ka fa a ni lo ka ti a ni lawm ni? I va ngam zawk ve! Hei hi hre rawh; Ka fa a ni lo a, sawn man ka pekna tur che u ka hre lo, min rawn tibuai suh,” tih leh dah a rual a. A duh a sawi zo a, a dah leh nghal chu ka run kher mai. Ka phone ka melh nghek ringawt.
A thusawi lah kha ka hrethiam lo takzet. Eng nge a sawi kha.? Sawn man maw ka diltir a maw?
Ni lo.. ka Ni number chu ka hmet chhuak nghal a, a in-ring hnu lawkah a rawn chhang a...
“Ni, sawn man in dil em ni?” ka ti nghal tawng a, a thaw halh tih ka hre thei...
“Bawihi, i pa Rina’n dil a ti tlat a, i nu te pawh râwn lovin an va kal anih kha! I chhungte hriat i duh si lo a, i pa Rina’n a hma lama tih a ṭha a tih vangin i pa Zoa nen an va kal a nih kha. Engtin nge i hriat a? An lo haw hunah rawn hrilh che ka tum tho a,” a ti dam thlap a.
“Ts-a’n min rawn bia a,” ka tih chuan “Eng nge a sawi?” A rawn ti nghal zat a.
Ts-a rawn ṭawng dan ka hrilh hnu chuan a ngaihdan a ni lo tih a aw aṭangin ka hre mai a, “Bawihi, i pa te thu lo hawn ngaihchan pahin naktuk chu lo phei rawh aw. Lo ngaihtuah hah duh suh, engkim a ṭha leh vat mai ang. Inenkawl ṭha la, chaw te i ei em.?” a tih chuan chaw ei lovin ka mu tlang tih ka hre chiah.
Ka Ni nen kan inbiak zawh hnu chuan chaw ei turin ka tho nghal a. 'Ti nge maw min kaithawh ve mai loh le?' ti nang nang chungin chaw ei tur chu ka insiam mawlh mawlh a. Ei châk lo viau mah ila ka naute vang tal pawhin tlem tal ka ei a ngai si a.
Tv ka en lai chuan, ka nuhrawn leh mipa pakhat an rawn inkuah lut a, an hmel aṭangin an harh fim lo tih a hriat reng. Khawi lam mi nge tih pawh hriat loh hi rawn hruai haw a ching a, a lo tih fo ṭhin a nih avangin min ṭhawng teh chiam lo.
“Hei, i pa tur a nih hi,” rawn ti buh deuh nuai chung chuan room lam panin a kal bu lûk lûk a. Chu pa lah chuan, chîk zêta ka taksa melh pahin a lo nui suk a, room lam chu a pan ve nghal a.
Eng nge maw awmzia ni? Mipa hrang hrang chu a rawn hruai lut ṭhin ngei a, tumah ‘I pa tur’ tih a nei ngai lo. Â ngaihtuah buai lo zawk teh ang. A duh duh chu nei ang hmiang.
Ni a ral ve bek bek a, thla a liam a, Ts-a lah a reh hian a reh vawng vawng mai. John-a, ka nuhrawn pasal pawh chu kan inah a cheng ve reng a, min en vung vung ṭhin vang hian ka ngaina lem lo. Ka hlau deuh tlat.
Ka nau pai pawh theih ang angin ka inenkawl ve a, ka Niin min pui bawk. Thla li a kai ve tawh a, ka thil ei a tui ṭan nen ka taksa pawh a êng ve ṭan.
Ka room kawngka inkik dat dat ka va hawn chuan, John-a chu kawngka bula lo ding reng ka hmuh chuan hlauhnain min tuam nghal a. Kawngka khar lehnghal ka tum chu hre lawk ni âwm fahranin a ke-a lo dangin a rawn pen lut nghal a.
Ka chhunglama khur dêr dêr chung chuan ka tawlh hnung nghal a. Ka lam a rawn pan zel avang chuan ka mangang lutuk chuan bang lam chu ka pan ta ringawt a.
Ka bul a lo thlen chuan hlau lo ang maiin ka lo melh let kar a. Ka lu zawnah a rawn innem khalh a; Chu veleh, che thutin a sirah chuan pheiin tlanchhiat tumin ka bei a, ka hlawhchham chiang hle.
Ka kawngah manin khumah chuan min theh thlu ṭhuai a, ka rak ṭhat. Ka au tur chu a kutin ka hmui rawn hupin, a taksa chuan min delh nghal a.
Ka tal laih laih a, thaah ka hneh si lo. Ka hlauvin ka mangang tak zet a, chêt ngaihna ka hre hlawl bawk si lo.
Ka kut man khawmin min en ran a, a mitmeng ka hmuh chuan ka ṭim ur ur thei.
“Khawngaihin min kaltir rawh,” ka ti ṭuau a.
“Ti khan awm ṭha hle hle rawh,” ti chauhin min chhang a. Ka mittui luang chu a kut chuan rawn tuai hulin, “Hlau suh, engtin mah ka ti dawn lo che. Mahse, ti hian kan awm lawk a ngai,” ti supin ka chalah a rawn fawp thuak a.
“Eng vangin maw hetia kan awm a ngaih kher?” ka hmui chu rawn hup nghalin, “ Ṭawng ring suh, tunah chuan engmah ka sawi thei rih lo, nakinah i hrethiam mai ang, min ring tawp la ni mai,” ti sup chuan kawngkhar lam chu melhin a tho nghal vut a.
Eng nge maw a awmzia ni? Khatia a rawn chet ringawt le? Eng nge ka hriatthiam tur awm chu ni ang le? Ka ngaihtuah ngial pawhin a ngaihna ka hre thlawt si lo. Ka rilru a buai map mai.!
John-a chu kan inah a la cheng reng a, kar a liam leh tawh. Kha zan bak kha ka room-ah a rawn lut leh tawh lo. Min en leh vung vung ṭhin a, hlau ru deuh viau mah ila ka chungah engmah a tih zawm tâk loh avangin tlem chuan ka inthlah dul deuh. Ka nuhrawn lakah pawh min chhan chang a nei thin. Engtin nge maw a tih ni? Ka nuhrawn hian a hlauin a thuhnuaiah a dah thei hauh si lo. Mak ve tak chu a ni. Mipa dang chu ni se, an chhuahsan leh daih tawh ang.
Ts-a nen pawh thinrima min rawn biak bak kha kan inbe leh ta lo. A reh char char a, engtin nge a awm tak pawh ka hre zui lo. Ka ngaihven lo, biak tumna pawh ka nei hek lo. Mahse, ka ngaih erawh a bang chuang si lo!
[nshima]